مدیرکل آموزش و پرورش مازندران عنوان کرد:

حجاب و نماز در اولویت‌های تربیتی مدارس

تاریخ انتشارجمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۸
کد مطلب : ۴۸۵۹۵۰
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: عفاف، حجاب و نماز اولویت‌های تربیتی مدارس مازندران هستند.
۰
plusresetminus
حجاب و نماز در اولویت‌های تربیتی مدارس
حسین کمالی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بلاغ اظهار کرد: باتوجه به اهمیت  مفاهیم اعتقادی و اسلامی و همچنین کاهش آسیب‌های اجتماعی در جهت رشد تعالی انسان، حجاب و نماز اولویت‌های تربیتی مدارس مازندران هستند.

کمالی با اشاره به برنامه‌های متنوع جهت آگاه‌سازی دانش‌‌‌آموزان در مورد اهمیت عفاف و حجاب و نماز افزود: ایجاد گفتمان مثبت و سازنده در بین دانش‌آموزان در موضوع فرهنگ و اعتقادات اسلامی، اجتماعی و بومی اسلام و ایران، پاسخگویی مربیان و معلمان و مبلغان به سؤالات دانش‌آموزان در موضوعات مختلف دینی و تربیتی در مدارس و برگزاری گفتمان‌های دینی و جلسات پرسش و پاسخ با دانش‌آموزان و تبیین موضوع عفاف و حجاب از دیدگاه آیات و روایات از اقدامات لازم در این مقوله است.

 مدیرکل آموزش و پرورش مازندران خاطر‌نشان کرد: برای تربیت دانش‌آموزان در تراز انقلاب اسلامی باید مدرسه و معلم در تراز انقلاب اسلامی باشند و دانش آموز تراز محصول چنین مدرسه و معلمی خواهد بود و اگر چنین اتفاقی بیافتد می‌توان امید داشت که این دانش آموزان در تراز انقلاب اسلامی تربیت خواهند شد.

این مسئول ضمن قدردانی از پلیس در اجرای طرح نور و پیشگیری از ناهنجاری‌های اخلاقی در جامعه، گفت: تقویت ارزش‌های انقلابی و اسلامی در مدارس یک امر ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه تقویت اصول اخلاقی و رعایت ارزش‌های اسلامی در مدارس و جامعه امری ضروری است، گفت: وقتی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در فرمایشات خود بر موضوع عفاف و حجاب تاکید داشته و اجرای آن را تکلیف دانستند، وظیفه آموزش و پرورش و سایر مسئولان در اجرای این فریضه یک تکلیف مشخص و امری ضروری است.

کمالی در ادامه با اشاره به لزوم پای کار آمدن همه سازمان‌ها به ویژه صدا و سیما و سازمان تبلیغات در اجرای طرح نور، تصریح کرد: آموزش و پرورش استان مازندران با تمام توان در اجرای طرح نور در کنار قوای انتظامی بوده و از آن حمایت می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ضمن تاکید بر اجرای طرح مدارس توسط انتظامی در ساعات تردد دانش آموزان، گفت: با رفع نقاط ضعف و استفاده از ظرفیت‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن می‌توان به اهداف خوبی دست یافت.

انتهاب خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
علی ملکی
با سلام و تحیت الهی و عرض تبریک روز استاد
و معلم و بزرگداشت مقام استاد شهید مرتضی مطهری خدمت زحمتکشان عرصه تعلیم و تربیت
با توجه به اهمیت بعد تربیتی دانش آموزان
و رعایت عفاف و حجاب و پوشش بانوان و حفظ
ارزش های اسلامی و دینی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می باشد
و تبیین و روشنگري در این زمینه اولویت دارد ...
و من الله توفیق . علی ملکی : ۱۴۰۳.۲.۱۳
شهدای مدافع حرم بهترین الگو برای جوانان
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۱
راهبرد گروه‌های جهادی تحقق شعار سال باشد
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۴
سازماندهی ۱۷۵ گروه جهادی در سوادکوه
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۵
ناقوس مرگ در «انجیلسی»
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شایسته‌گزینی همچنان در انتظار نوبت
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴